Trykk for flere produkter.
Ingen produkter ble funnet.

Kjøpsvilkår


KONTAKT OSS

E-post: 
post@badnett.no

Telefon: 
98899189

Organisasjonsnummer: 
924 010 177

Kontaktskjema

Du kan kontakte oss med alle kontaktmåter ovenfor. Til tider kan det være hektisk på telefonen/support. I stedet for å ringe kan du sende oss mail via kontaktskjema-knappen ovenfor. Vi vil da enten kontakte deg per telefon eller sende deg svar per mail.



KUNDEINFORMASJON

Opplysninger du gir til oss vil ikke bli gitt videre og er bare tilgjengelige for personer tilknyttet oss. Du kan når som helst be om at opplysninger om deg slettes. I forbindelse med bestillingen, godtar du at vi lagrer og bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. 


 

SIKKER BETALING

Hvem kan handle på nett?

For å kunne handle på nett hos oss må du være minimum 18 år. Er du under 18 år må du få en myndig person til å bestille for deg. Dersom du ønsker å handle på kreditt må du være over 18 år.

Trygt kjøp

Vi har som mål å ha den absolutt beste sikkerhet rundt salg på internett, håndtering av personopplysninger og betaling. Vi har derfor tilpasset vår virksomhet til kravene norske myndigheter, gjennom Distansehandel Norge, har satt for trygg internett handel. 


Betaling


Kortbetaling

Badnett.no godtar pdd ikke kortbetaling  

 

Faktura
Alle betaling gjøres vi faktura. Ingen varer blir sendt før faktura er registrert betalt i sin helhet. Fakturaens betalingsvilkår er 3 dager.  Ved for sen betaling vil ordren bli kansellert i sin helhet.

 

Når du som kunde oppretter et kjøp, blir ordren med gitte varer og priser på nettsiden automatisk sendt til vårt fakturaprogram, der den blir sendt til e-posten du oppgav i kunde registrering ved kjøp.

 


Delbetaling
Badnett.no har ingen form for delbetaling.

 

Tilbakebetalinger


I de tilfeller hvor tilbakebetaling er aktuelt ved for eksempel heving av kjøp, reklamasjon eller bruk av angreretten, gjøres det i med overføring til bankkonto.
Betaling blir gjort etter skade/reklamasjon på varer oppfylles.

LEVERINGSBETINGELSER

Hvor er pakken?

 

Når varene er klargjort, for utsendelse fra vårt lager eller grossist sender vi deg en leveringsbekreftelse på e-post til oppgitt adresse. Da leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss kan det ta noen timer før pakken kan spores.

 

For å spore forsendelsen din han du benytte "pakkesporing" direkte fra din ordrestatus. Ordrestatus finner du under fanen "Kundesenter"

 

Du kan også spore pakken direkte fra Posten/Bring/schenker sine hjemmesider. Du benytter da ditt ordrenummer som sporingsreferanse.

 

 

Frakt

Etter at bestillingen er gjort mottar du, i løpet av noen dager, en leveringsbekreftelse som angir når varene beregnes å leveres fra vår leverandør. Det leveringstidspunktet som angis er en foreløpig dato. Du som kunde vil få en varsling fra transportselskapet før levering og du får da nærmere informasjon om leveringsdag og tid. Våre hjem leveringer skjer på dagtid mellom 08:00-16:00 om ingenting annet er angitt. Vi samarbeider med samtlige større speditører og sammen med dem sørger vi for at varene kommer hjem til deg.

 

Risikoen for varen går over til deg, som kunde når du får varen i din fysiske besittelse.

 

Det er derfor viktig at du som kunde ved mottak kontrollerer emballasjen og varene nøye før det kvitteres for mottak. Om det finnes synlige skader eller merker på emballasjen eller på varen ved mottak er det viktig at dette noteres på fraktseddelen før du kvitterer. Er varen helt ødelagt bør mottak nektes.

 

Sjåføren skal kvittere sammen med deg. Ta bilder for å dokumentere skaden. Det er også viktig at du tar vare på emballasjen så denne skal kunne besiktiges ved behandling av saken.

 

Skjulte transportskader må rapporteres innen 3 arbeidsdager! Det vil si at selv om du ikke skal montere produktet på en stund må emballasjen åpnes og produktet kontrolleres. Reklamasjoner på transportskader, som rapporteres inn senere enn dette vil ikke bli godkjente. Transportselskapet stiller ikke fra seg gods uten kvittering fra kunde eller kundes ansvarlige stedfortreder. Dette innebærer at du står ansvarlig for at det finnes noen som kan ta imot og kvittere for godset når leveringen skjer. Levering uten oppmøte kan medføre merkostnader på frakt.

 

Meld skaden til vår kundeservice på e-post reklamasjon@badnett.no

 

Er produktet skadet skal du ikke ta produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse fra vår kundeservice. Tas produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse er det å betrakte som at produktet er godkjent.

 

 

Levering til øyer


Alle produkter som går med normal postgang opptil 35kg er mulig å få levert på øyer igjennom vanlig post.

Gods som er stor blir levert til nærmeste hentested på fastland og vil da bli overlevert på denne adressen. Transport til monteringsadresse er kunde selv ansvarlig for.

 

 
Vanskelig håndterbare produkter


Noen produkter krever ekstern hjelp til lossing. Det er viktig at du som kunde planlegger mottakelsen av varene i forkant. Ved spørsmål angående dette, vennligst kontakt kundeservice på post@badnett.no
Ingen slike produkter blir sendt før vi har en endelig avklaring på mottak av varen.

 


Endring av leveringsadresse


Når varen har forlatt lagret går det ikke å endre leveringsadressen. Det er derfor viktig at du før ordren plasseres og godkjennes, sørger for at leveringsadressen er helt korrekt. Merkostnad kan  påløpe og mulighet for endring av adresse må dermed tas direkte med transportfirma.

 

 

VÅRE LEVERINGSALTERNATIVER


Hjemlevering


Dette gjelder pakker/gods med en fraktvekt på over 35 kg. Produktene leveres normalt på dagtid mellom 08:00-16:00. For alle hjemleveringer gjelder transport frem til tomtegrensen på kjørbar vei for stor lastebil om ikke annet er angitt. Om du bor i leilighet leveres varene til porten (krever kjørbar vei). Du blir kontaktet før levering på det telefonnummer du oppga ved bestilling. Transportselskapet angir vanligvis et leveringstidspunkt på ca. 3-4 timer på for- eller ettermiddagen og de krever at en mottaker kvitterer for leveringen. Vi kan dessverre ikke påvirke transportørens tider og leveringsdager. I enkelte mindre områder kan det forekomme att transportøren bare har hjemlevering enkelte dager i uken. På produkter som nektes mottatt påløper det ett gebyr på kr 500,00 til å dekke våre ekstra kostnader. Kostnader for returtransport kommer i tillegg. Dette er ikke å regne som bruk av angreretten. For bruk av angreretten – se eget avsnitt.

 

 

Levering til utleveringssted


Produktene leveres til et utleveringssted i nærheten av din valgte leveringsadresse (post i butikk). Du får en melding når varen er fremme sammen med et identifikasjonsnummer. Du kan så hente ut ditt produkt når det passer deg, men varen må vanligvis hentes innen 10 dager. Nærmere informasjon får du i forbindelse med leveringen. Varen kan kun hentes ut av personen som står som mottaker. Det er legitimasjonskontroll ved uthenting av varen. På produkter som ikke hentes påløper det ett gebyr på kr 250,00 til å dekke våre ekstra kostnader. Kostnader for returt kommer i tillegg. Dette er ikke å regne som bruk av angreretten. For bruk av angreretten – se eget avsnitt.
 


Utenfor Norge


Badnett.no leverer kun produkter til fastlands-Norge.
 

 

FORSINKELSER


Ved forsinkelser informeres du om mulig alltid om dette. Anledninger til forsinkelser kan være: produktet har nylig gått tomt på lager, produktet er nylig utgått, vær og vind, problemer i produksjonen eller lignende som er utenfor vår kontroll. Avhengig av forsinkelsens lengde har du som kunde rett til å, uten kostnad, heve kjøpet. OBS! Hvis varen er produsert etter særlige spesifikasjoner angitt av kjøper ("spesialbestilling"), er det ikke mulig å heve kjøpet for forbrukeren. Ved slik bestilling angis det særskilt i ordrebekreftelsen at det ikke foreligger angrerett.

 

 

OBS! Angrerettloven inneholder restriksjoner når det kommer til tilvirkningskjøp. Hvis varen er produsert etter særlige spesifikasjoner angitt av kjøper ("spesialbestilling"), foreligger det ingen angrerett for forbrukeren. Ved slik bestilling angis det særskilt i ordrebekreftelsen at det ikke foreligger angrerett.

 
VVSkupp.no kompenserer ikke for leveringsforsinkelser. Vi anbefaler at du ikke bestiller håndverkere før du har kontrollert at du har mottatt alle bestilte produkter og at ingen skader har oppstått under leveringen.

 

 

TRANSPORTSKADER


Risikoen for varen går over til deg som kunde når du får varen i din fysiske besittelse og har kvittert den ut med transportør.

 

Det er derfor viktig at du som kunde ved mottak kontrollerer emballasjen og varene nøye før det kvitteres for mottak. Om det finnes synlige skader eller merker på emballasjen eller på varen ved mottak er det viktig at dette noteres på fraktseddelen før du kvitterer. Er varen helt ødelagt bør mottak nektes.

 

Sjåføren skal kvittere sammen med deg. Ta bilder for å dokumentere skaden. Det er også viktig at du tar vare på emballasjen så denne skal kunne besiktiges ved behandling av saken.

 

Skjulte transportskader må rapporteres innen 3 arbeidsdager! Det vil si at selv om du ikke skal montere produktet på en stund må emballasjen åpnes og produktet kontrolleres. Reklamasjoner på transportskader som rapporteres inn senere enn dette vil ikke bli godkjente. Transportselskapet stiller ikke fra seg gods uten kvittering fra kunde eller kundes ansvarlige stedfortreder. Dette innebærer at du står ansvarlig for at det finnes noen som kan ta imot og kvittere for godset når leveringen skjer.

 

Meld skaden til vår kundeservice på e-post reklamasjon@badnett.no

 

Er produktet skadet skal du ikke ta produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse fra vår kundeservice. Tas produktet i bruk uten skriftlig godkjennelse er det å betrakte som at produktet er godkjent.
Åpnes emballasjen på en slik måte at den ikke kan videre selges er dette også å anse som at du har tatt produktet i bruk.

 

 

LEVERING AV ORDRE


Om det bestilles flere produkter med forskjellig leveringstid vil produktet med lengst leveringstid være utgangspunktet for forventet levering. Årsaken er at vi leverer kun én samlet fraktfri levering om ikke annet er avtalt. Ved spørsmål om delt ordre vennligst kontakt vår kundeservice kundeservice@badnett.no

 

 

IKKE MOTTATT/HENTET ORDRE


Om du ikke er treffbar ved lossing av din bestilling debiteres du for transport kostnadene som påløper ved retur. Dette gjelder også pakker som leveres til utleveringssted og som ikke blir hentet. Det påløper også ett gebyr på kr 500,00 ved hjemlevering og 250,00 ved utleveringssted. NB! Ikke mottatt / ikke hentet / nektet mottatt ordre er ikke å regne som bruk av angreretten. For bruk av angreretten – se eget avsnitt.

 

 

LEVERINGSTID


En leveringsbeskjed sendes til din epostadresse innen 3 dager etter du har lagt inn din bestilling. På leveringsbeskjeden angir vi når varene beregnes å sendes fra vår leverandør. Om du, mot formodning, ikke har fått en leveringsbeskjed innen denne tid ber vi deg kontakte vår kundeservice på post@badnett.no
 
Leveringstiden vil variere på bakgrunn av sesong og valg av vare. De produkter som ikke er lagerførte må produseres og bestilles fra fabrikk. Disse produktene har oftest en lengre leveringstid som kan være på ca. 8-10 uker. Skulle leveringstiden som oppgis på din leveringsbeskjed ikke leve opp til dine forventninger har du selvfølgelig rett til å endre, alternativt endre/avbestille.  din bestilling. Kontakt kundeservice så hurtig som mulig og senest 24 timer etter du mottatt din leveringsbeskjed om du ønsker å endre/avbestille. 

 

OBS! Hvis varen er produsert etter særlige spesifikasjoner angitt av kjøper ("spesialbestilling"), er det ikke mulig å heve kjøpet for forbrukeren. Ved slik bestilling angis det særskilt i ordrebekreftelsen at det ikke foreligger angrerett.

 

Ved en eventuell tvist følger vi forbrukerrådets retningslinjer for reklamasjonssaker!

Meny

Innstillinger

Trykk for flere produkter.
Ingen produkter ble funnet.